Înainte de a vinde un lucru, fie el un telefon, o mașină de spălat sau o mașină, sunt câțiva pași de urmat pentru a obține un preț mai bun, într-o perioadă mai scurtă. La fel se întâmplă și în cazul locuințelor.
Orice agent de vânzări în imobiliare poate confirma faptul că majoritatea deciziilor de achiziție sunt influențate și de partea emoțională. Mai exact, în afară de aspectele practice, avantaje și beneficii, pe care le vedem pe hârtie, pentru potențialul cumparator contează să se și simtă bine în acel loc.
Pentru a se întâmpla acest lucru, în calitate de vânzător, ar trebui urmați câțiva pași, foarte utili în procesul de promovare. Din ce în ce mai mulți proprietari, care doresc să vândă o locuința, în afară de o curățenie generală, ei apelează la o tactică cunoscută sub numele de “home-staging” (o punere în scenă a locuinței). Acest procedeu scurtează perioadă în care se face vânzarea, de la patru luni la două luni, și se obține un preț cu 10-15% mai mare decat în alte cazuri.
Home-staging este o tehnică de marketing ce presupune o schimbare a spațiului pus la vânzare. Se pun în valoare spațiile căutate de majoritatea oamenilor, se personalizează locul, se creează o atmosferă primitoare, și se plasează câteva obiecte de mobilier (se face o mobilare parțială).
Această tehnică stimulează imaginația privitorului și ajută la procesul de vânzare. Majoritatea celor care doresc să cumpere o locuința își imaginează cu greu cum va arată aceasta, dacă tot ce vede sunt niște camere goale. Astfel, o locuința în care se folosește tehnica home-stage rămâne în memoria potențialului cumpărător, atunci când el a mai fost la multe ale vizionări și a văzut zeci de apartamente cu spații goale și anoste.
Această tehnică se apropie mult de cea folosită în Statele Unite ale Americii, unde proprietarii apelează la home-staging profesionist, asigurat de firme care vin cu mobilier, decorațiuni, plante, etc.
Revenind la procedeul practicat în țara noastră, cunoscătorii ne spun că putem aplica această tehnică și pe cont propriu. Înfrumusețarea se poate face cu elemente de decor, simple, ce pot fi achizitioanete la un preț moderat.
De exemplu, un apartament de la parter poate părea lipsit de intimidate. Acest lucru poate fi remediat prin montarea unor draperii sau jaluzele în culori plăcute. Se pot adauga câteva corpuri de iluminat, covoare și picturi care să “umple” pereții goi. Alte detalii, cum ar fi o masă de cinat, lumânări sau odorizant floral, vor schimbă total atmosferă și vor crea un loc primitor.
Se poate apela la firme specializate și în orașele din România. Mobilierul și obiectele de decorațiuni pot fi achiziționate de la magazine outlet, iar costul acestora poate fi inclus în prețul locuinței.